Tu jest moje miejsce.. Tu jest mój dom…



PLAYLISTA: ANDRZEJ CIERNIEWSKI- TU JEST TWOJE MIEJSCE




Witajcie!

Postanowiłam, że zabiorę Was dzisiaj w czytelniczy spacer po moim małym zakątku na Ziemi.

Co to będzie? Otóż moja miejscowość, z której pochodzę. Pomysł na napisanie tego posta podsunęła mi pewna osoba, ale także zbliżające się wybory samorządowe.

Jeśli zajrzeliście do zakładki ‘O MNIE’ to wiecie, że pochodzę z Kujaw.

Postaram się opisać, abyście mogli zobaczyć je oczyma wyobraźni…

Jest…małe, kameralne… Niespełna 9-tysięczne…

Miejsce, w którym zaczęła się moja historia…

Miejsce, gdzie stoi mój dom rodzinny…

Miejsce, gdzie mieszkają moi przyjaciele i dalsi znajomi…

Tam, gdzie gładka tafla wody, niczym lustro, odbija promienie słońca…

Jesienią przyodziewa kolorowe palto i okrywa swoim ciepłem wszystkich mieszkańców…



Latem bije swym soczystym, zielonym blaskiem licznych drzew i krzewów…

Okolice sielskie anielskie.. Wsi spokojna wsi wesoła, chciałoby się powiedzieć…



Młode, 56-letnie miasteczko przemysłem zbudowane…

Gotycki, zabytkowy kościółek na obrzeżach miasta, spowity w ciemności i blasku reflektorów, wprowadza w iście historyczny i tajemniczy nastrój…

Na biegową dyszkę po ulicach miasta, zaprasza wszystkich lipcowy, upalny dzień...

Ewoluuje… z godziny na godzinę… z miesiąca na miesiąc… z roku na rok…

JANIKOWO. Kujawy. Moje miasto.



Mimo tego, że nie ma tutaj wielu atrakcji rodem z dużego miasta, bardzo lubię to miejsce. Jest moje, łączą się z nim wspomnienia z dzieciństwa… Tutaj mieszka moja najbliższa rodzina, z którą łączą mnie nie tylko więzy krwi, ale także niesamowita więź emocjonalna. To tutaj zawiązałam swoje pierwsze przyjaźnie. Znam je, jak własną kieszeń.

Lubię tutaj wracać, czuję się dobrze, swojsko. Po prostu, jak w domu.

Zawsze, gdy spotykamy się ze znajomymi idziemy w swoje ulubione miejsce nad brzegiem jeziora. To taki nasz azyl. Jest z dala od centralnej części, na uboczu w ciszy i spokoju. Potrafimy spędzić tam ogrom wolnego czasu. Stamtąd pochodzą moje zdjęcia zachodu słońca.


Co więcej mogę powiedzieć o tym miasteczku? Chyba kilka totalnie ogólnych faktów, rodem z przewodnika podróżniczego.

Tak jak wspomniałam, działa tutaj przemysł szczególnie chemiczny, czyli Zakłady Sodowe „Janikosoda” SA, która należy do kapitałowej grypy „Ciech” SA. Do roku 2005 działała także janikowska Cukrownia. Oczywiście znajdziecie tutaj dużo sklepów i innych firm, które zapewniają zatrudnienie dla mieszkańców naszej oraz sąsiednich gmin.

Jeśli wpiszecie w wyszukiwarce hasło 'JANIKOWO' jednym z wyników będzie informacja o ludziach związanych z naszym miastem. Jedną z nich, honorowy obywatel miasta, król Arabii Saudyjskiej. To nie żart. Bowiem wspomniany, ufundował operacje rozdzielenia sióstr- bliźniaczek syjamskich, które wraz z matką pojechały na jego zaproszenie. Od tego czasu stał się kojarzony z naszym miastem.

Za jego sprawą w naszym miasteczku powstało Międzynarodowe Centrum Promocji Dialogu, w którym działa teraz szkoła językowa. Wszelkie koszty renowacji budynku, który miał zostać przekształcony w Centrum, pokrył sam król.

Jeśli będziecie, kiedyś w pobliżu, wpadnijcie! Zapraszam.

Wy też lubicie swoje miejsca zamieszkania? Tam gdzie stawialiście swoje pierwsze kroki… tam gdzie mieszkają wasze rodziny… tam gdzie czujecie się jak ryba w wodzie…


Może, jeśli nawet nie widzicie w nim nic atrakcyjnego na pierwszy rzut oka, to spróbujcie poszukać pozytywów. 

Przede wszystkim, to co ja lubię w swoim, to brak miejskiego zgiełku. I to jest najważniejsze!
Niczego innego nie potrzebuję , aby odpocząć.

Tak, więc kolejny raz dziękuję, że postanowiliście wpaść!

Spójrzcie mniej krytycznym okiem na miejsca, w których mieszkacie i spróbujcie się w nich zakochać miłością bezwarunkową.

Do zobaczenia niebawem, Kochani! ♡

Pozdrawiam!

Komentarze

Popularne posty