Śniadanie mistrza



Cześć i czołem, Czytelnicy!

Dzisiaj przychodzę do Was ze śniadaniowym postem.

Jaki jest Wasz patent na zdrowe i treściwe śniadanie?

Mam nadzieję, że dla Was też jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Warto dobrze zacząć dzień- z siłą do działania i z otwartym umysłem. Mózg potrzebuje energii do prawidłowego funkcjonowania! A co to ta energia? Przecież nie czerpiemy jej z kosmosu! Wszystko zależy od tego co sobie zaserwujemy. Dla mnie ważne jest, aby było zdrowo, a to czy jest na słodko czy wytrawnie- nie gra roli

Dzisiaj akurat zaproponuję Wam owsiankę, czyli słodka odsłona. 
Lubicie, robicie u siebie? 
Muszę powiedzieć, że z owsianką długo nie mogłyśmy znaleźć wspólnego języka. Po wielu perturbacjach, zawarłyśmy kompromis. Musiałam znaleźć sposób na nią. W końcu sama coś sobie wykombinowałam i się w niej zakochałam. Z wzajemnością. Jest delikatna, słodka, treściwa i pełnowartościowa! Super, danie idealne!

Sporo czasu zajęło mi  szukanie odpowiedniego połączenia. Wiele razy mi nie smakowała, ale skoro już ją zrobiłam- to zjadłam. Nie dawałam za wygraną, bo to bardzo szybki i łatwy pomysł na pierwszy posiłek. W końcu się udało.

Może wy też macie jakiś swój sekretny przepis na idealne, proste śniadanko? Pamiętajcie, że czasem mniej znaczy więcej. Sekret tkwi w prostocie.

Ja przede wszystkim zawsze skupiam się, aby owoce grały pierwsze skrzypce. Później już można wszystko wykombinować.

No dobra, nie trzymam Was już w niepewności! Oto ona..




Poniżej podzielę się przepisem, nie będę taka!
A , więc potrzebujecie:
-płatki owsiane- u mnie górskie- na oko, zależy od waszego apetytu 
- 1 jogurt naturalny typu greckiego
-2 dosyć dojrzałe banany- ja uwielbiam mocno dojrzałe- są bardzo słodkie
-garść malin
-mleko
-ksylitol/erytrol (wedle uznania)
-2 brzoskwinie
-garść orzechów (wedle uznania)

Zaczynamy od ugotowania płatków owsianych na mleku- taka wersja bardziej przypadła mi do gustu. Możecie dosłodzić do smaku ksylitolem/ erytrolem. Według upodobań. Mieszacie, aż do zagotowania. Następnie odstawiacie aż lekko wystygnie. Zabieracie się teraz za drugą część. Dajecie jogurt i dwa banany i wszystko zblendujcie- powinniście uzyskać dosyć gęstą konsystencję. Następnie dodajcie maliny i znów zblendujcie. 
Orzechy należy posiekać, a brzoskwinie pokroić w kostkę. Czas na połączenie składników. Wlejcie płatki do masy jogurtu i ponownie połącznie składniki. Na koniec dodajcie orzechy i brzoskwinie na wierzch. Możecie na koniec uwiecznić swoje dzieło na zdjęciu!

No to co, pozostaje tylko życzyć smacznego!

Spróbujcie zrobić ją u siebie, myślę, że wy też stracicie dla niej głowę. Do dzieła!

Trzymajcie się mocno, do następnego.

Jula


Komentarze

Popularne posty